Waarom jonge gamers de spelletjes vaak beter oppakken dan volwassen gamers?

zelda gamers

Games worden in beginsel gericht ontworpen. Bepaalde games zijn speciaal voor jongeren gemaakt, andere voor ouderen. Ook zijn veel meer games die voor beide generaties worden ontworpen.

Er zijn veel gamers die zijn opgegroeid met videogames en hebben geen plannen om ooit te stoppen met gamen. Volgens de ESA, is de gemiddelde gamer nu 35 jaar oud. De gemiddelde zal blijven stijgen naar mate de eerste gamer generatie ouder wordt.
De te behandelen onderwerpen in dit artikel zijn:
• De Gamer generatie wordt volwassen
• Met leeftijd te maken?
• Concurrentie
• Sekseverschil
• Strategie
• Motivatie

De Gamer generatie wordt volwassen

Er is een generatie van mensen die is opgegroeid met gamen en zij hebben geen plannen om ooit te stoppen met gamen. Dat zou ook wel te gek klinken: jaren lang iets leuks doen en er plotseling zonder reden mee stoppen. Deze veteranen kennen de slagen van de zweep al. Die hebben niet veel nodig om een game te leren spelen. Aan de andere kant zijn er wel ouderen die er iets van af weten, het leuk vinden en er toch moeite mee hebben om nieuwe games te leren spelen. Dit terwijl de jongeren dat binnen no time leren en er perfectionisten in worden. Hier reist de vraag: Waarom jonge gamers de spelletjes vaak beter oppakken dan volwassen gamers?

Met leeftijd te maken?

Heeft dit nu met de leeftijd te maken? De discussie die vaak aan de orde komt is de manier waarop de oude generatie gamers veranderen naar mate zij ouder worden.

Concurrentie

De belangstelling voor Mededinging verandert het meest met de leeftijd. In het kader van concurrentie is de aantrekkingskracht van de concurrent met andere spelers in duels, lucifers, of een team-versus-team scenario’s.

Sekseverschil

Het sekseverschil in bij concurrentie is groot onder de jongere gamers, maar dat verdwijnt met de stijgende leeftijd. Als gamers ouder worden, neemt de aantrekkingskracht van competitie af, maar dit gebeurt sneller bij mannen dan bij vrouwen. Er is nog een interessant take-away hier. Het grootste verschil tussen mannen en vrouwen (onder jongere gamers) is kleiner dan het verschil tussen de jongste en oudste mannen. Dus leeftijd in feite legt een groter deel van de variantie in competitie dan geslacht doet.

Strategie

Vervolgens kijken wij naar de motivatie die het minst veranderd met de leeftijd. Je zou kunnen denken dat de strategische gameplay meer de oudere gamers aanspreekt dan jonge gamers, maar het beroep op de strategie is de meest stabiele motivatie over het algemeen. Er is bijna geen verschil in strategie bij zowel geslacht als bij leeftijden.

Motivatie

Over het algemeen neemt motivatie af met de leeftijd. Dit gebeurt om 2 redenen.

Ten eerste, naar mate gamers ouder worden en een breder scala van taken en bezigheden hebben, zijn ze minder geïnteresseerd in een bepaalde gaming activiteitsgraad als “uiterst belangrijk / plezierig” te beschouwen. Zo zou hun totale gameprofielen leeglopen, terwijl de relatieve volgorde van hun motivaties nog onthullend zou zijn. bij jongeren gebeurd dat niet omdat die daartoe alle ruimte en tijd hebben. Denk maar aan de spelletjes die dagelijks via Facebook.com te vinden zijn.

Ten tweede, lagere scores op deze motivaties zijn niet noodzakelijkerwijs mindere motivatie. Bijvoorbeeld, lage opwinding impliceert een specifieke vorm van gameplay, en rustige / stress-vrij gameplay is niet minder valide dan snel / stressvolle gameplay. Hetzelfde geldt voor de voorkeur voor solo spelen. De aantrekkingskracht van solo spelen is niet “minder” dan een gaming motivatie van sociale spelen.
Al met l komt het er op neer dat het niet de schuld is van de ouderen dat zij niet kunnen meelopen met de jongeren. Gezien de huidige ontwikkelingen en de steeds stijgende verantwoordelijkheden, is deze situatie te verwachten.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door de eigenaar van de loopwagen webshop www.loopwagen-kopen.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *